www.petrikiv-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА П'ятниця, 29 березня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій

12.03.2019
Версія для друку Написати листа
За два місяці 2019 року до бюджету надійшло 40 млрд грн ЄСВ

У січні-лютому 2019 року Державною фіскальною службою України забезпечено надходження 40 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.


Цей показник перевищує суму сплати єдиного внеску за січень минулого року на 23,9%, або на 7,7 млрд гривень.
У лютому 2019 року було забезпечено 20,9 млрд грн ЄСВ, що на 22%, або на 3,8 млрд грн. більше лютого 2018 року.
Нагадаємо, що протягом 2018 року ДФС забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 228 млрд гривень.
ДФС й надалі контролюватиме дотримання податкового законодавства при виплаті заробітної плати та інших доходів громадянам з метою виконання покладених завдань із забезпечення реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску для забезпечення своєчасного здійснення пенсійних виплат і соціальних допомог.

До уваги суб’єктів ЗЕД!

З 12 години 00 хвилин до 14 години 00 хвилин 16.03.2019 заплановані роботи в системі енергопостачання серверного та активного мережевого обладнання Єдиної автоматизованої системи ДФС України (далі ЄАІС).
На час проведення робіт буде знеструмлене серверне та активне мережеве обладнання ЄАІС, що призведе до зупинки процесу митного оформлення.
Просимо вибачення за тимчасові незручності.

ДФС надано розстрочення ПДВ при ввезенні обладнання на загальну суму 7,7 млн євро та 1,4 млн дол. США

Державною фіскальною службою України станом на 1 березня 2019 року прийнято 82 рішення про надання платникам розстрочення податку на додану вартість під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва на території України на загальну суму 7,7 млн євро та 1,4 млн дол. США.
З них по 46 заявкам рішення прийнято митницями за погодженням з ДФС, оскільки сума податку, заявлена до розстрочення, становить понад 1 млн грн.
Найбільшу суму розстрочки надано Київською митницею ДФС – 1,3 млн євро та 712,5 тис. дол. США, Харківською митницею ДФС – 2,1 млн євро та Хмельницькою митницею ДФС – 1,3 млн євро та 185,5 тис. дол. США (у валюті контракту).
Здійснено 69 митних оформлень імпорту обладнання із застосуванням отриманих рішень з розстроченням сплати ПДВ на суму 246,5 млн грн.
Розстрочення надано при ввезенні обладнання для власного виробництва підприємствами легкої промисловості, металообробної промисловості, харчової промисловості, будівельної галузі, медичного обладнання.
Загалом станом на 1 березня 2019 року платниками до митниць ДФС подано 194 заяви про надання розстрочення по сплаті ПДВ. Митницями розглянуто 185 заяв, з яких по 65 надано відмову через недотримання обов’язкових вимог, зокрема, через наявність податкового боргу у підприємств, відсутність інформації про предмет або суму контракту.
38 заяв відкликано платниками або прийнято рішення щодо митного оформлення з повною сплатою ПДВ.
Наразі на розгляді у митницях ДФС знаходяться ще 9 заяв.
Нагадаємо, що 01 січня 2018 року набрав чинності Закон України від 07 грудня 2017 року № 2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі – Закон № 2245).
Відповідно до Закону № 2245 підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» доповнено п. 65 про те, що тимчасово (до 1 січня 2020 року) контролюючий орган за заявою платника податку надає розстрочення (рівними частинами) сплати податку на додану вартість на термін, зазначений у заяві платника податку, але не більше 24 календарних місяців, без нарахування процентів, пені та штрафів, визначених Податковим кодексом України, при ввезенні на митну територію України з поміщенням в митний режим імпорту обладнання та комплектуючих, що класифікується за визначеними у цьому пункті товарними підкатегоріями згідно з УКТ ЗЕД.
Порядок надання розстрочення сплати податку на додану вартість та застосування забезпечення виконання зобов’язань під час ввезення на митну територію України обладнання для власного виробництва на території України затверджено постановою Кабінет Міністрів України від 07 лютого 2018 р. № 85.

У ДФС представили громадськості звіт про результати діяльності у 2018 році

В.о. Голови ДФС Олександр Власов презентував громадськості Звіт про роботу Державної фіскальної служби у 2018 році. Представники Громадської ради при ДФС, громадських асоціацій та об’єднань, організацій роботодавців, професійних спілок та експерти мали змогу висловити свої зауваження та пропозиції щодо діяльності служби, поставити запитання її керівнику та висловити побажання щодо подальшого формату співпраці.
«Ми відкриті та прозорі і щодня інформуємо платників про наші результати та досягнення. Зауважу, що ДФС є абсолютним лідером по відкритості серед інших відомств. На сьогодні служба забезпечує 100% оприлюднення даних на оновленій версії національного порталу відкритих даних», – підкреслив Олександр Власов.
Очільник ДФС поінформував присутніх про основні досягнення фіскальної служби у минулому році, новації, які вже впроваджені в роботу, та плани на поточний рік.
Так, у 2018 році фіскальна служба забезпечила надходження до зведеного бюджету понад 1 трлн грн. Це найбільша сума за всю історію незалежної України. Минулорічні надходження майже на 170 млрд грн. перевищили показники 2017 року.
«Я вдячний кожному платнику за сплачені вчасно та в повному обсязі податки. На сьогодні в Україні 95% суб’єктів господарювання виконують свої зобов’язання добровільно. Якщо для порівняння, то 170 млрд грн – це майже 60% виплачених у 2018 році пенсій», – наголосив Олексанлр Власов.
Збір платежів до загального фонду держбюджету у 2018 році склав понад 860 млрд грн, що на 14,4% більше, ніж у 2017 році. 40% від загального фонду держбюджету, або 340 млрд грн склали митні надходження. Це на 35 млрд грн більше, ніж у 2017 році.
Третину загального фонду складає ПДВ з ввезених в Україну товарів – майже 300 млрд грн. На другому місці – збір ПДВ з вироблених товарів – 210 млрд грн.
Позитивна динаміка і щодо відшкодування ПДВ.
«Ми констатуємо, що процес прозорий, відкритий і, в принципі, зміни підходів дали свій значущий ефект. Протягом 2018 року платникам було відшкодовано 131,7 млрд грн ПДВ. Середньомісячна сума відшкодування ПДВ складала 11 млрд грн», – наголосив керівник ДФС.
Олександр Власов також зауважив, що у січні 2019 року ДФС відшкодовано рекордну суму ПДВ – 19,7 млрд грн.
Високих результатів досягнуто і у напрямі протидії податковим та митним правопорушенням. Так, наприклад, друга половина 2018 року пройшла під гаслом «Україна без контрабанди». Проведення якісних митних оглядів та залучення експертів сприяло стрімкому падінню обсягу експорту паливної деревини, під виглядом якої вивозиться ліс-кругляк. Зафіксовано зниження майже на 70%. Середньодобовий показник зменшився в понад три рази. Тобто, таким чином, щодня зберігалося більше ніж сім гектарів лісу.
Особливу увагу у 2018 році в ДФС приділяли електронізації. Фахівці служби працювали над спрощенням процесів адміністрування, мінімізацією фізичного контакту платників з податківцями та митниками, оптимізацією робочого часу кожного платника, простотою та зручністю звітування та отримання послуг.
Кількість користувачів Електронного кабінету зростає і це – найпопулярніший в Україні сервіс. В Кабінеті сьогодні реалізовано 100% сервісів для фізичних осіб (громадян), платників ПДВ та акцизного податку з реалізації пального, 95% сервісів – для платників єдиного внеску.
Олександр Власов також звернув увагу присутніх на сервісах, впровадження яких було розпочато минулого року і продовжиться у 2019 році. Це – Е-чек, Е-аудит, Е-акциз, «Єдине вікно».
«Ми продовжимо всі наші напрацювання у нинішньому році. Незважаючи на процес реорганізації фіскальної служби, електронізація залишиться одним з основних аспектів діяльності новостворених податкової та митної служб», – підкреслив Олександр Власов.
У свою чергу представники громадськості висловили побажання, щоб реорганізація не вплинула негативно на роботу платників податків. Крім того, у поточному році від фіскальної служби та від новостворених служб очікують прозорості, відкритості та готовності до діалогу з бізнесом та громадськістю.

За 2 місяці 2019 року платникам відшкодовано 32,8 млрд грн ПДВ

Протягом січня-лютого 2019 року Державна фіскальна служба України відшкодувала платникам 32,8 млрд грн податку на додану вартість.
Порівняно з відповідним періодом минулого року сума відшкодування зросла на 39,1%, або на 9,2 млрд грн. У січні-лютому 2018 року платникам було відшкодовано 23,6 млрд грн.
Сума середньомісячного відшкодування ПДВ у 2019 році склала 16,4 млрд грн. Протягом 2018 року сума середньомісячного відшкодування ПДВ становила 11 млрд грн.
У лютому 2019 року платникам було повернуто 13,1 млрд грн. ПДВ. Це на 14%, або на 1,6 млрд грн. більше лютого 2018 року.
Нагадаємо, що на сьогодні відсутні будь-які можливості для маніпуляцій з відшкодуванням ПДВ, оскільки весь процес автоматичний та прозорий.

У ДФС обговорили план впровадження спільного контролю на українсько-молдовському кордоні у 2019 році

Яким має бути спільний контроль на українсько-молдовській ділянці кордону та готовність України та Молдови до його ефективного впровадження обговорили сьогодні під час робочої зустрічі в.о. Голови ДФС Олександр Власов, в.о. заступника Голови ДФС Віктор Кривіцький та Голова місії Європейської комісії з надання допомоги в прикордонних питання Україні та Республіці Молдова (EUBAM) Славомір Піхор.
«ДФС виступає за розбудову пунктів пропуску, розвитку їх інфраструктури та налагодження дієвої співпраці з представниками митних органів інших країн, особливо суміжних. Саме тому ми активно підтримуємо впровадження спільного контролю на кордоні, адже це прискорює розвиток торгівельних відносин та спрощує процедури митного контролю для суб’єктів ЗЕД», – наголосив Олександр Власов.
Водночас, за словами очільника ДФС, розвиток спільного контролю має здійснюватися у рамках двосторонньої співпраці зацікавлених сторін та з урахуванням їх державних інтересів. Мова йде про збалансованість запропонованих кроків для двох країн, їх фінансової спроможності, аналіз ризиків та пошук альтернативних шляхів їх уникнення.
На сьогоднішній день, відповідно до укладених раніше міжнародних угод, спільний контроль осіб, товарів і транспортних засобів на українсько-молдовському кордоні здійснюється вже в шести пунктах пропуску для автомобільного сполучення.
Такий контроль дає змогу пришвидшити процес перетину державного кордону за рахунок прискорення митного та прикордонного контролю, оскільки співробітники митних та прикордонних відомств України та суміжної держави знаходяться територіально в одному місці.
Враховуючи це, ДФС зацікавлена у подальшій розбудові пунктів пропуску на цій ділянці кордону, зокрема, підтримує впровадження проекту «Дорожньої карти» розвитку спільного контролю на українсько-молдовському кордоні, до якого українською стороною були надані певні зауваження та пропозиції. На сьогодні в ДФС очікують кінцевого варіанту документу з молдовської сторони для остаточного затвердження, після чого здійснюватимуться усі визначені планом заходи.
Під час зустрічі Славомір Піхор також повідомив про впровадження у березні цього року спільного заходу «Деметра» з оцінки прикордонного та митного контролю у пунтах пропуску «Маяки-Удобне – Паланка» «Рені – Джюрджюлешть», «Табаки-Мирне», «Старокозаче-Тудора», «Кучурган-Новосавицьке», «Платоново-Гоянул Ноу». Мета цього проекту – оцінка відповідності прикордонного та митного контролю під час переміщення товарів та транспортних засобів через державний кордон, спрощення процедур контролю, дотримання прав громадян під час перетину кордону стандартам та передовим практикам Європейського Союзу.
Крім того, для ефективної протидії порушенням митних правил планується створення Міжвідомчої регіональної аналітичної групи по регулярному оцінюванню ризиків і загроз у транскордонній злочинності в Одеській області. На сьогодні здійснюється обговорення щодо форми діяльності групи, можливості її включення до складу інших груп, які вже створені та діють у рамках інших договорів, для посилення ефективності їх роботи тощо.

Про роботу Центрів обслуговування платників Кам’янського управління за 2 місяці 2019 року

Фахівцями Кам`янського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області в Центрах обслуговування платників протягом січня - лютого 2019 року надано 4782 адміністративних послуг. Про це проінформувала начальник Кам’янської ДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Віта Липовська.
Найбільш запитувана послуга – «Видача картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків» - 3422, «Видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків» – 2345.

Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено лекцію для рієлтерів

У рамках Меморандуму щодо заснування школи рієлтерів «Новая волна» та Курсу навчання «Управління ріелторською діяльністю» днями у приміщенні Університету імені Альфреда Нобеля фахівцем управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено лекцію, на якій розглянуті питання здійснення рієлтерської діяльності.
Мета проведення лекції – ознайомлення суб’єктів господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтерів), з нормами податкового законодавства України, відповідно до яких проводиться рієлтерська діяльність.
Рієлтерів ознайомлено з умовами обрання систем оподаткування, реєстрації платниками ПДВ та укладання трудових договорів з найманими працівниками.
Також на лекції розглянуті питання щодо порядку подання звітності, сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та відповідальності за порушення податкового законодавства.
Під час лекції слухачі отримали важливу і корисну інформацію.
Наприкінці заходу відбувся конструктивний діалог між його учасниками, під час якого аудиторія отримала фахові відповіді на актуальні питання.

З початку року підприємці Дніпропетровщини отримали понад 2,3 тис. ліцензій на право торгівлі алкоголем та тютюном

З січня по лютий 2019 року суб'єктам господарювання Дніпропетровської області видано 2369 ліцензій, з них 1222 – на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 1147 – тютюновими виробами.
Разом з тим, за два місяці поточного року призупинено дію 416 ліцензій за несвоєчасну сплату чергового платежу та анульовано 401 ліцензію, в тому числі - 18 за порушення законодавства в частини продажу алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.
З початку 2019 року проведено 55 фактичних перевірок, в ході яких виявлено 67 порушень законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, з яких: 31 - торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідних ліцензій, 27 - торгівля алкогольними напоями за цінами нижчими від мінімальних роздрібних цін, 6 - торгівля алкогольними напоями на розлив, 2 - торгівля тютюновими виробами за цінами вищими від встановлених виробником або імпортером, 1 - торгівля тютюновими виробами поштучно. Загальна сума фінансових санкцій складає 864,6 тис. гривень.

За два місяці 2019 року для забезпечення соціального захисту мешканців Дніпропетровської області надійшло майже 2,4 млрд грн єдиного внеску

Впродовж січня – лютого поточного року органи фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на загальну суму 2 млрд 395,1 млн гривень. Якщо порівняти цей показник з аналогічним періодом 2018 року, то у цьому році ЄСВ сплачено на 460,1 млн грн більше. Про це повідомила заступник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ірина Сікіріна.
При цьому, у лютому платники єдиного внеску регіону перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд 239,8 млн грн, що на 221,8 млн грн більше минулорічних лютневих надходжень.
Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі до фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.
Про перехід фізичної особи – підприємця
на спрощену систему оподаткування

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській інформує.
ДФС України повідомила, що відповідно до п. 291.3 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фізична особа – підприємець (далі – ФОП) може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу ХIV ПКУ, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Порядок переходу на спрощену систему оподаткування врегульовано ст. 298 ПКУ. Згідно з абзацом першим п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. При цьому такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені у п. 291.4 ст. 291 ПКУ.
За умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених ПКУ для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, анулюється реєстрація платника податку на додану вартість у порядку, встановленому ПКУ, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає податок на додану вартість до складу єдиного податку (п.п. 298.1.5 п. 298.1 ст. 298 ПКУ).
15 березня 2019 року – останній день для подання заяви про перехід на спрощену систему оподаткування з другого кварталу 2019 року:
платником інших податків і зборів;
платником єдиного податку – для переходу на іншу групу платника єдиного податку.
Важливо!
Умови, згідно з якими фізичні особи не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп, визначені у п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи фізичні особи – платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) (п.п. 291.5.8 ст. 291 ПКУ).
Довідково!
Зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація (п.п. 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ).
Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Для переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до відповідного контролюючого органу заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – заява) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 № 1675 «Про затвердження форми свідоцтва платника єдиного податку та порядку видачі свідоцтва, форми та порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування та форми розрахунку доходу за попередній календарний рік», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.12.2011 за № 1536/20274. У заяві, зокрема, зазначається ставка єдиного податку та дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування.
Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням

Задекларували доходи – своєчасно сплатіть податкові зобов’язання!

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що триває кампанія декларування доходів, отриманих фізичними особами – платниками податків протягом 2018 року, під час якої певні категорії фізичних осіб зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація) за 2018 рік та визначити податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) і військового збору.
Громадяни зобов’язані включити суму отриманих протягом 2018 року доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати до 01 травня 2019 року річну податкову Декларацію за наслідками звітного 2018 року, а також нарахувати і сплатити до 01 серпня 2019 року ПДФО та військовий збір з таких доходів .
Норми визначені ст. 179 Податкового кодексу України.
Про подання декларації суб’єктом господарювання, який має спеціальний дозвіл, але не здійснював видобуток корисних копалин

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі – платники Рентної плати) визначено суб’єктів господарювання, які набули права користування об’єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі – спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) у межах зазначених у таких спеціальних дозволах об’єктах (ділянках) надр (п.п. 252.1.1 п. 252.1 ст. 252 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
При цьому податкові декларації з Рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин подаються її платником починаючи з календарного кварталу, що настає за кварталом, в якому такий платник отримав або переоформив спеціальний дозвіл (п.п. 252.23 п. 252 ПКУ).
Неподання або несвоєчасне подання платником податкової декларації тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання (п. 120.1 ст. 120 ПКУ).
До уваги суб’єктів ЗЕД!

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності (далі – ЗЕД), що 07 лютого 2019 року введено в дію Закон України від 21 червня 2018 року № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції» (далі – Закон № 2473), згідно з частиною другою ст. 16 якого втрачають чинність, зокрема, Декрет Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» із змінами (далі – Декрет КМУ № 15-93); Указ Президента України від 27 червня 1999 року № 734/99 «Про врегулювання порядку одержання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів та застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства» (далі – Указ Президента України № 734).
Водночас відповідно до п. 8 ст. 16 Закону № 2473 уповноважені установи, суб’єкти валютних операцій, які до дня введення в дію Закону № 2473 порушили вимоги Декрету КМУ № 15-93, Указу Президента України № 734 та (або) нормативно-правових актів Національного банку України з питань валютного регулювання та контролю, несуть відповідальність, передбачену законодавством України, що діяло на день вчинення таких порушень.
При цьому, суб’єктами валютних операцій згідно з п.п. 10 п. 1 ст. 1 Закону № 2473 є резиденти та (або) нерезиденти, які здійснюють валютні операції.
Резидентами, зокрема, є юридичні особи та інші суб’єкти господарювання з місцезнаходженням на території України, які здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України (п.п. «в» п.п. 9 п. 1 ст. 1 Закону № 2473).

Завершується перехідний період переведення підприємств на обслуговування через «Єдиний рахунок»

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України повідомила, що наближається термін завершення перехідного етапу переведення підприємств на обслуговування через «Єдиний рахунок» ДФС.
З 18 березня 2019 року підприємства зможуть перераховувати кошти авансових платежів виключно на «Єдиний рахунок». Рахунки митниць ДФС для поповнення авансових платежів підприємствами будуть заблоковано!
З 18 березня до 16 квітня 2019 року залишки коштів на рахунках митниць ДФС можуть бути використані для митного оформлення товарів. Повернення підприємствам коштів авансових платежів будуть здійснюватися протягом 1095 днів з дня внесення таких коштів на рахунок відповідно до Порядку повернення, затвердженого наказом Мінфіну від 18.07.2017 № 643 «Про затвердження Порядку перерахування до державного бюджету митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення» (зі змінами).
Також інформуємо, що триває Пілотний проект з переведення підприємств на обслуговування через «Єдиний рахунок». Запрошуємо суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності долучатися до другої фази цього проекту. Рішенням про участь буде вважатися переведення коштів авансових платежів на «Єдиний рахунок».
Надаємо реквізити депозитного рахунку 3734, відкритого на ім’я ДФС (єдиний рахунок) для зарахування авансових платежів (передоплати):
Рахунок: 37341039292197.
Банк отримувача: ДКСУ (Держказначейство).
МФО банку: 899998.
Отримувач: ДФС України.
ЄРДПОУ: 39292197.
Довідково: новий Порядок повернення коштів авансових платежів (передоплати) з депозитного рахунку 3734, відкритого в Казначействі на ім’я ДФС, затверджений наказом Мінфіну від 22.02.2019 № 80 «Про внесення змін до Порядку повернення авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів», знаходиться на реєстрації в Мін’юсті.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/370100.html


Порядок оподаткування спадщини (подарунку), отриманої фізичною особою – нерезидентом від фізичної особи – резидента

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що об’єкти дарування, зазначені у п. 174.1 ст. 174 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), подаровані платнику податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими цим розділом для оподаткування спадщини (п. 174.6 ст. 174 ПКУ).
Об’єкти спадщини оподатковуються за ставкою, визначеною в п. 167.1 ст. 167 ПКУ, для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем – нерезидентом від спадкодавця – резидента (п.п. 174.2.3 п. 174.2 ст. 174 ПКУ).
Ставка ПДФО становить 18 відс. бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у підпунктах 167.2 – 167.5 ст. 167 ПКУ) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику ПДФО у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами (п. 167.1 ст. 167 ПКУ).
Пунктом 174.3 ст.174 ПКУ передбачено, що особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.
Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, і зазначається у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, крім спадкоємців –нерезидентів, які зобов’язані сплатити ПДФО до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою ПДФО, а також іншими спадкоємцями – резидентами, які сплатили ПДФО до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини оподатковується за ставкою ПДФО 18 відсотків.

Повернення товару правонаступником юрособи,
яка реорганізувалася шляхом злиття: ПДВ-наслідки

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників ПДВ на наступне.
Пунктами 3 та 6 ст. 4 розділу І Закону України від 15 травня 2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями визначено, що у разі злиття юридичних осіб здійснюється державна реєстрація новоутвореної юридичної особи та державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття. Припинення вважається завершеним з дати державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття. У разі приєднання юридичних осіб здійснюється державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті приєднання, та державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр), щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються. Приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.
Враховуючи те, що товари повертаються не юридичною особою – отримувачем таких товарів, а її правонаступником – новим суб’єктом господарювання та новим платником ПДВ, то підстави для коригування податкових зобов’язань у постачальника відсутні.
Операція з повернення товарів правонаступником для цілей оподаткування ПДВ розглядається як операція з постачання товарів, яка відповідно до п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України є об’єктом оподаткування ПДВ. За результатами здійснення такої операції особа, яка повертає товар (правонаступник) зобов’язана нарахувати податкові зобов’язання, скласти податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.


За своєчасно не нарахований ЄСВ
до платників застосовуються штрафи

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що за донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) до 01 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 5 відс. зазначеної суми, а після 01 січня 2015 року – 10 відс. зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відс. суми донарахованого ЄСВ (п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами і доповненнями (далі – Інструкція № 449)).
Для розрахунку зазначеного штрафу кількість звітних періодів розраховується, починаючи з місяця, на який припадає термін подання звітності за період, за який донараховано (обчислено) суми ЄСВ, та закінчуючи місяцем, на який припадає отримання таким платником акта перевірки від органу доходів і зборів або в якому він подав звітність, де зазначено такі донараховані суми.
Якщо за результатами перевірки виявлено в окремих місяцях суми донарахованого (своєчасно не обчисленого) ЄСВ, то за кожне таке донарахування (кожний місяць) відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями накладається штраф у порядку та розмірах, визначених у абзацах четвертому – сьомому п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.
Для дотримання вимог щодо максимального розміру (50 відс.) штрафу:
визначається сукупно сума донарахувань за всіма звітними періодами, в яких вони виявлені;
визначається сукупно сума штрафу за всіма звітними періодами, в яких виявлені донарахування та за якими нараховано такі штрафи;
здійснюється обрахування максимального розміру штрафу від сукупної суми донарахувань та порівнюється із фактично нарахованою сумою штрафів, визначеною сукупно за всі звітні періоди, в яких донараховано суми єдиного внеску.
До сплати визначаються суми штрафів, що не перевищують максимального їх розміру, визначеного п.п. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції № 449.
При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого ЄСВ за формою згідно з додатком 13 до Інструкції № 449.
Підставою для прийняття відповідного рішення є акт перевірки платника ЄСВ.

Проведення профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій
у Дніпропетровській митниці ДФС

Сектором з питань запобігання та виявлення корупції Дніпропетровської митниці ДФС за січень – лютий 2019 року проведено 14 нарад в рамках професійного навчання щодо недопущення корупційних дій та порушень законодавства України у сфері службової діяльності: 5 нарад проведено з керівниками структурних підрозділів та їх підлеглими в адміністративній будівлі Дніпропетровської митниці ДФС (далі – Митниця) та 9 нарад на митних постах Митниці.
З метою підвищення обізнаності про права та обов’язки суб’єктів декларування під час нарад сектором з питань запобігання та виявлення корупції Дніпропетровської митниці ДФС акцентовано увагу посадових осіб Митниці на порядок і своєчасність декларування та повноти подачі інформації, під час заповнення та подачі декларацій про майно, доходи, витрати, і зобов’язання фінансового характеру за 2018 рік.
Також, посадовим особам Митниці постійно надаються індивідуальні роз’яснення стосовно антикорупційного законодавства, зокрема з питань дотримання вимог ст. 45 та ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції»; недопущення виникнення конфлікту інтересів та вжиття заходів щодо його врегулювання; етичної поведінки посадових осіб Митниці; наявності корупційних ризиків у роботі та заходів щодо усунення (мінімізації) корупційних ризиків; недопущення отримання пропозиції, вимагання неправомірної вигоди; відповідальність за корупційні правопорушення; вимоги щодо безумовного дотримання норм і правил поведінки та особистої безпеки під час виїзду та перебування на тимчасового окупованій території АР Крим та м. Севастополя, у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своє повноваження та які розташовані на лінії зіткнення зони проведення антитерористичної операції у межах Донецької та Луганської областей.
ТОП-результати митного оформлення авто з іноземною реєстрацією
за час дії пільгового періоду

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України повідомила про ТОП-результати митного оформлення авто з іноземною реєстрацією за час дії пільгового періоду.
Топ-п’ятірка митниць, якими оформлено найбільшу кількість транспортних засобів громадян у пільговий період (25.11.2018 – 22.02.2019):
Волинська митниця – понад 33 тис. шт.;
Київська міська митниця – понад 30 тис. шт.;
Львівська митниця – майже 20 тис. шт.;
Одеська митниця – понад 17 тис. шт.;
Закарпатська митниця – майже 16 тис. шт.

Топ-п’ятірка митних постів митниць, якими оформлено найбільшу кількість транспортних засобів громадян у пільговий період:
МП «Луцьк» Волинської митниці – понад 19 тис. шт.;
МП «Західний» Львівської митниці – майже 19 тис. шт.;
МП «Столичний» Київської міської митниці – майже 14 тис. шт.;
ВМО № 1 Чернівецької митниці – понад 12 тис. шт.;
МП «Спеціалізований» Одеської митниці – понад 10 тис. шт.

Топ-п’ятірка дорогих авто з іноземною реєстрацією, що розмитнені у пільговий період:
- легковий автомобіль марки MERCEDES-BENZ, модель AMG G 63 2018 року випуску. Митна вартість – 171,2 тис. дол. США. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – понад 1,5 млн грн;
- легковий автомобіль марки PORSCHE, модель 971 2017 року випуску. Митна вартість – 148,5 тис. дол. США. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – майже 1,3 млн грн;
- легковий автомобіль марки AUDI, модель R8 2017 року випуску. Митна вартість – 137,7 тис. дол. США. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – майже 1,2 млн грн;
- легковий автомобіль марки BENTLEY, модель MULSANNE 2010 року випуску. Митна вартість – 108 тис. дол. США. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – понад 1млн грн;
- легковий автомобіль марки BENTLEY, модель FLYING SPUR W12 2014 року випуску. Митна вартість – 96,6 тис. грн.. США. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – понад 879 тис. грн..
Топ-п’ятірка недорогих авто з іноземною реєстрацією, що розмитнені у пільговий період:
- легковий автомобіль марки AUDI, модель A4 1996 року випуску. Митна вартість – 6,5 тис. грн. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – 42,2 тис. грн;
- легковий автомобіль марки VW, модель PASSAT 1998 року випуску. Митна вартість – 7,4 тис. грн. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – 28 тис. грн;
- легковий автомобіль марки BMW, модель 320D 1998 року випуску. Митна вартість – 8,9 тис. грн. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – 43,9 тис. грн;
- легковий автомобіль марки марка OPEL, модель VECTRA 2001 року випуску. Митна вартість – 8,9 тис. грн. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – 22,3 тис. грн;
- легковий автомобіль марки DAEWOO, модель LANOS 2000 року випуску. Митна вартість – 9,2 тис. грн. Сума всіх сплачених при митному оформленні податків та платежів – 49,4 тис. грн.
Нагадаємо, що за час дії пільгового періоду із застосування пониженої ставки акцизного податку для розмитнення транспортних засобів (25.11.2018 – 22.02.2019) митницями ДФС загалом оформлено понад 218 тис. транспортних засобів. Сплачено понад 13,6 млрд грн платежів.
Із них майже 140 тис. – авто з іноземною реєстрацією, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автомобілів та перебували у митних режимах тимчасового ввезення або транзиту. За їх оформлення сплачено майже 8,7 млрд гривень.
Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/370265.html


Виплати за лікарняним листом: умови застосування ПСП

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що платник податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) (п.п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу (далі – ПКУ)).
Згідно із п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ заробітна плата – основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику ПДФО у зв’язку з відносинами трудового найму.
З урахуванням того, що сума виплат у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності (лікарняні) розглядається як заробітна плата платника ПДФО, то у разі її не перевищення граничного розміру загального місячного оподаткованого доходу від одного працедавця у вигляді заробітної плати, який передбачений нормами п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, найманий працівник має право на ПСП.
Законом не передбачено призупинення дії ліцензії
у періоді внесення змін до такої ліцензії

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що статтями 2 та 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) встановлено, що виробництво, імпорт, експорт, оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензій.
У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом трьох робочих днів (якщо ліцензія на виробництво алкогольних напоїв та тютюнових виробів – протягом семи робочих днів) видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін (статті 3 та 15 Закону № 481).
Законом не передбачено призупинення дії ліцензії чи її анулювання у періоді внесення змін до такої ліцензії.
З урахуванням викладеного, у разі переоформлення ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову, роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами, що пов’язане зі зміною відомостей, зазначених у ліцензії, суб’єкт господарювання може здійснювати діяльність на підставі копії раніше виданої ліцензії до отримання ліцензії на новому бланку з урахуванням змін.
Зазначена норма не поширюється на переоформлення ліцензії, пов’язане з реорганізацією суб’єкта господарювання.

Здаєте квартиру в оренду – задекларуйте свій дохід
Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує.
ДФС України нагадала, якщо фізична особа – орендар нерухомого майна не є суб’єктом господарювання, то відповідальним за нарахування та сплату (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) до бюджету є орендодавець.
При цьому такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету у строки, встановлені для квартального звітного (податкового) періоду. А саме: протягом 40 календарних днів після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу. Сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.
Крім того, у разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості, нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку – орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку чи строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.
Нагадуємо, що особливості нарахування (виплати) та оподаткування окремих видів доходів визначені ст. 170 розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб) Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.
Інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням

Перегляд та вивантаження даних
Реєстру платників податку на додану вартість в «Електронному кабінеті»

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ДФС доопрацьовано меню «Реєстри» «Електронного кабінету» у частині вивантаження даних Реєстру платників податку на додану вартість у повному обсязі.
Скористатися он-лайн сервісом користувачі можуть у режимі Дані реєстру платників ПДВ меню Реєстри відкритої частини «Електронного кабінету».
Користувачі відкритої частини «Електронного кабінету», крім доступу до даних Реєстру платників ПДВ, мають можливість отримати повний перелік платників ПДВ з урахуванням інформації про анулювання реєстрації платників ПДВ шляхом їх вивантаження.
Також розроблено програмний інтерфейс (АРІ) для автоматизованого вивантаження повного переліку платників ПДВ, доступний за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/ws/api/public/registers/export/pdv .
Електронний файл повного переліку платників ПДВ з урахуванням інформації про анулювання реєстрації платників ПДВ містить назви полів відповідно до наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на Єдиному держаному веб-порталі відкритих даних та містить:
● найменування або прізвище, ім’я та по батькові;
● індивідуальний податковий номер платника ПДВ (ІПН);
● дату реєстрації платником ПДВ;
● дату реєстрації суб’єктом спеціального режиму оподаткування;
● дату анулювання реєстрації; причину анулювання реєстрації;
● підставу анулювання реєстрації; перелік кодів видів діяльності сільськогосподарського підприємства як суб’єкта спеціального режиму оподаткування;
● дату виключення з реєстру суб’єктів спеціального режиму оподаткування;
● дату, з якої сільськогосподарське підприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах.
Зазначений електронний сервіс працює у тестовому режимі.
Повідомлення розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням

Особливості адміністрування у 2019 році рентної плати
за спеціальне використання лісових ресурсів

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома наступне.
ДФС України листом від 14.02.2019 № 4907/7/99-99-12-03-04-17 «Особливості адміністрування у 2019 році рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів» (далі – Лист № 4907) надала рекомендації щодо особливостей адміністрування у 2019 році рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (далі – Рентна плата).
Так, відповідно до абзацу другого п. 257.5 ст. 257 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) лісокористувачі щокварталу складають податкову декларацію з Рентної плати та сплачують рівними частинами від суми Рентної плати, зазначеної в отриманих лісорубних квитках (спеціальних дозволах), виданих у відповідному календарному році, протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової декларації, крім сум, сплачених згідно з підпунктами «а» і «б» п.п. 256.11.6 п. 256.11 ст. 256 ПКУ, а саме:
а) лісокористувачами, якими до отримання лісорубних та лісових квитків Рентна плата вноситься в каси суб’єктів лісових відносин, які їх видають:
фізичними особами, а також фізичними особами – підприємцями, яким видано лісорубні та лісові квитки;
лісокористувачами (крім фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців, яким видано лісові квитки), у яких сума Рентної плати в лісорубному чи лісовому квитках не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня року, в якому сплачується Рентна плата;
б) лісокористувачами з іншої області, які сплачують Рентну плату повністю до видачі їм спеціального дозволу за місцезнаходженням лісової ділянки, на якій здійснюється заготівля деревини.
Платники Рентної плати перераховують суми Рентної плати на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України, із змінами, внесеними Законом України від 22 листопада 2018 року № 2621-VIIІ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України», а саме:
- 37 відсотків Рентної плати – до загального фонду державного бюджету;
- 37 відсотків Рентної плати – до загального фонду місцевих бюджетів;
- 26 відсотків Рентної плати – до спеціального фонду державного бюджету.
Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1051/27496 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 № 927 із змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 31.05.2017 № 545).
Забезпечення ефективного контролю доходів місцевих бюджетів (37 відс.) від Рентної плати (при заготівлі деревини в порядку рубок головного користування) може бути здійснене складанням платниками такої Рентної плати окремих додатків до податкової декларації з Рентної плати, в яких податкові зобов’язання самостійно «розподілені» платниками між бюджетами адміністративно-територіальних одиниць, які повністю або частково розташовані в межах території лісової ділянки.
Починаючи з податкових зобов’язань Рентної плати за ІV квартал 2018 року, ідентифікуючою ознакою кожного окремого додатка до декларації є зазначений у рядку 4 «Код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ за місцезнаходженням лісової ділянки» додатка 8 до Податкової декларації з рентної плати код одиниці адміністративно-територіальних устрою (міст обласного значення, районний, ОТГ).
Лист № 4907 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням
До уваги платників ПДВ!

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що розрахунки з бюджетом у системі електронного адміністрування ПДВ здійснюються з рахунків, відкритих платникам ПДВ у системі електронного адміністрування ПДВ, крім випадку, передбаченого абзацом другим п. 87.1 ст. 87 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (ст. 200№.2 ст. 200ПКУ).
Механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням електронних рахунків визначено Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 569).
Зокрема, п. 20 Порядку № 569 передбачено, що у разі подання платником ПДВ уточнюючих розрахунків до податкових декларацій з ПДВ за попередні звітні (податкові) періоди, які передбачають збільшення податкових зобов’язань з ПДВ, що підлягають перерахуванню до бюджету, для перерахування таких зобов’язань до бюджету ДФС не пізніше наступного робочого дня подання таких уточнюючих розрахунків надсилає Державній казначейській службі України (далі – Казначейство) реєстр платників ПДВ, в якому зазначаються, зокрема суми ПДВ, що підлягають перерахуванню до бюджету.
На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми ПДВ до бюджету.
При цьому, п. 25 Порядку № 569 передбачено, що сплата податкових зобов’язань, визначених контролюючим органом відповідно до підпунктів 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, та сплата передбачених ПКУ штрафних санкцій і пені здійснюються платником ПДВ з поточного рахунка до відповідного бюджету.
У разі подання уточнюючих розрахунків до податкової звітності з ПДВ, які передбачають збільшення податкових зобов’язань з ПДВ, платники ПДВ повинні необхідну суму, що підлягає перерахуванню до бюджету, сплатити на електронний рахунок.
При цьому, сума штрафних санкцій та пені у разі подання уточнюючого розрахунку до податкової декларації з ПДВ, податкові зобов’язання, визначені контролюючим органом відповідно до підпунктів 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, а також нарахована контролюючим органом штрафна санкція та пеня сплачуються до бюджету з поточного рахунка.


Ставки екологічного податку встановлено
Податковим кодексом України

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що статтями 243, 245-248 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлені ставки екологічного податку:
- за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (ст. 243 ПКУ);
- за скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти (ст. 245 ПКУ);
- за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах (ст. 246 ПКУ);
- за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) (ст. 247 ПКУ);
- за тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк (ст. 248 ПКУ).
Крім того, абзацом дев’ятим п. 4 розділу XIX «Прикінцеві положення» ПКУ передбачено, що Кабінет Міністрів України щорічно до 01 червня у разі необхідності вносить до Верховної Ради України проект закону про внесення змін до ПКУ щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції, зокрема з екологічного податку.
Звертаємо увагу, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», який набрав чинності 01.01.2019, внесені зміни, зокрема, до п. 243.4 ст. 243 ПКУ згідно з яким ставка екологічного податку за викиди двоокису вуглецю становить 10,00 гривень за 1 тонну.


Радіочастотний ресурс України:
ставки та коефіцієнти до ставок з рентної плати

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України (далі – рентна плата) встановлені за 1 МГц смуги радіочастот на місяць у розрізі видів радіозв’язку та діапазонів радіочастот (п. 254.4 ст. 254 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).
При цьому для ширини смуги радіочастот до 30 МГц (15 х 2) у кожному регіоні окремо, що належить окремому платнику рентної плати – користувачу радіочастотного ресурсу, застосовується понижувальний коефіцієнт 0,75 за такими видами радіозв’язку, як:
● радіозв’язок у системі передавання даних з використанням шумоподібних сигналів, у діапазонах 1427 – 2400 МГц, 2400 – 2483,5 МГц та 5150 – 5850 МГц;
● стільниковий радіозв’язок, у діапазонах 300 – 791 МГц, 821 – 832 МГц, 862 – 880 МГц, 915 – 925 МГц, 960 – 1710 МГц, 1785 – 1805 МГц, 1880 – 1920 МГц, 1980 – 2110 МГц та 2170 – 2200 МГц;
● радіозв’язок у багатоканальних розподільчих системах для передавання та ретрансляції телевізійного зображення, передавання звуку, цифрової інформації, в діапазонах 2 – 7 ГГц та 10 – 42,5 ГГц (примітка 1 до п. 254.4 ст. 254 ПКУ).
Примітками 2-8 до п. 254.4 ст. 254 ПКУ передбачені понижувальний коефіцієнт 0,75 та підвищувальні коефіцієнти 1,2 та 1,4 до ставок рентної плати для стільникового радіозв’язку в залежності від діапазону радіочастот.
Слід зазначити, що передбачені примітками 1-8 до п. 254.4 ст. 254 ПКУ підвищувальні та понижувальні коефіцієнти застосовуються окремо до об’єкта оподаткування шляхом додавання/віднімання грошового значення відповідного коефіцієнта до нього. Грошове значення коефіцієнта розраховується шляхом визначення різниці між об’єктом оподаткування, до якого застосовується коефіцієнт, помножений на коефіцієнт, та об’єктом оподаткування, до якого застосовується коефіцієнт.
Довідково: Кабінет Міністрів України щорічно до 01 червня у разі необхідності вносить до Верховної Ради України проект закону про внесення змін до ПКУ щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції, зокрема з рентної плати (абзац дев’ятий п. 4 розділу XIX «Прикінцеві положення» ПКУ).
До уваги платників: при сплаті податків і зборів
необхідно правильно заповнювати документи на переказ

Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів (далі – Порядок) затверджено наказом Міністерства фінансів України 24.07.2015 № 666, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за № 974/27419 із змінами.
Так, при сплаті (стягненні) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:
- поле № 1:
друкується службовий код (знак) "*" (ознака платежу);
- поле № 2:
друкується розділовий знак ";" ;
друкується код виду сплати (формат ссс – тризначне число);
- поле № 3:
друкується розділовий знак ";" ;
друкується один з нижченаведених реквізитів:
1) код клієнта за ЄДРПОУ (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8);
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
3) реєстраційний (обліковий) номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (завжди має 9 цифр);
- поле № 4:
друкується розділовий знак ";" ;
друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Кількість знаків, ураховуючи зазначені вище поля і розділові знаки, обмежена довжиною поля «Призначення платежу» електронного розрахункового документа системи електронних платежів Національного банку України, при цьому використання символу ";" не допускається.
У разі сплати платежу до бюджету в іноземній валюті обов'язково вказується код класифікації доходів бюджету.
У разі здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – ПДВ), повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету за висновками територіальних органів ДФС України (далі – територіальні органи ДФС), поля № 5 та № 6 заповнюються таким чином:
- поле № 5:
друкується розділовий знак ";" ;
друкується дата висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету (формат – ДД.ММ.РРРР). Платником податків поле № 5 не заповнюється;
- поле № 6:
друкується розділовий знак ";";
друкується номер висновку, на підставі якого здійснюється відшкодування ПДВ або повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету. Платником податків поле № 6 не заповнюється;
- поле № 7:
друкується розділовий знак ";".
Резервне поле. Заповнюється платниками податків та/або органами Державної казначейської служби України (територіальними органами ДФС) у разі здійснення розрахунків згідно з окремими рішеннями Кабінету Міністрів України тощо. Зазвичай не заповнюється.
У разі погашення податкових векселів (податкових розписок) коштами при заповненні розрахункового документа в резервному полі необхідно проставляти номер векселя.
При заповненні полів не допускаються пропуски (пробіли) між словами та службовими знаками.
Отже, при заповненні документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, щоб уникнути помилок, платникам необхідно враховувати вимоги Порядку.
При заповненні платіжних документів необхідно
дотримуватись вимог Порядку №666
Кам'янське управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує щодо недопущения штучного виконання індикативного показника із забезпечення надходжень в рахунок погашення податкового боргу до Державного бюджету Украіни за рахунок оплати грошових коштів платниками податків у яких відсутній податковий борг та з метою безумовного виконання індикативних показників у січні, лютому та березні 2019 року, затверджених наказами ДФС України від 21.01.2019 №42 та ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 24.01.2019 №22 «Про індикативні показники доходів на I квартал 2019 року», задля формування достовірної інформації про результати роботи підрозділу погашения боргу щодо наповнення бюджету платникам податків необхідно дотримуватися правильного заповнення реквізитів «Призначення платежу» платіжних документів з використанням кодів видів сплати з урахуванням вимог наказу Мінфіну від 24.07.2015 №666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у paзi сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного вiдшкoдyвaння податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» (далі - наказ №666).

Для своєчасної сплати податків і зборів,
необхідно правильно заповнювати платіжні доручення
Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників податків, що повнота та своєчасність сплати податків залежить також від правильного заповнення документів – платіжних доручень на сплату таких податків.
Платіжні доручення необхідно заповнювати згідно з вимогами наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів» із змінами та доповненнями, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за № 974/27419 (далі – Порядок № 666).
Слід зазначити, що відповідно до п. 7 Порядку № 666 у разі заповнення поля «Призначення платежу» з порушенням вимог, визначених Порядком № 666, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов’язання (код виду сплати 101).
Отже, для своєчасної сплати платків і зборів платникам необхідно дотримуватись вимог Порядку № 666.

Протидія корупції в органах ДФС України

Одним із важливих аспектів сучасної державної правової політики в Україні є реформування системи запобігання і протидії корупції. Досягнення успіху у цьому процесі є передумовою для формування у суспільстві довіри до влади, зростання економічного потенціалу держави, покращення добробуту громадян України.
Корупція – багатоаспектне соціально – економічне, політичне, правове та морально-етичне явище, яке складається з цілого комплексу протиправних дій і неетичних вчинків та завдає істотної шкоди нормальному функціонуванню моральних та правових відносин у суспільстві й державі.
Удосконалення антикорупційного законодавства України, утворення нових антикорупційних інституцій зумовило останнім часом докорінні зміни національної системи запобігання та протидії корупції.
Кам’янське управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні визначені Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 за № 1700-VII, що набув чинності 24 квітня 2015 року (далі – Закон). Закон покликаний сприяти запобіганню корупції через застосування превентивних антикорупційних механізмів, виявленню корупційних правопорушень та усунення їх наслідків.
Відповідно до статті 65 Закону за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи, уповноважені на виконання функцій держави, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.
Окремо необхідно зазначити, що у Кримінальному кодексі України визначено також відповідальність за пропозицію, обіцянку або надання неправомірної вигоди службовій особі (стаття 369). Тобто особа, яка пропонує, надає, обіцяє неправомірну вигоду, також несе кримінальну відповідальність.
Запобігання проявам корупції є одним з найвідповідальніших напрямів в діяльності органів Державної фіскальної служби України, а запорука успіху у боротьбі з корупцією - це прозорість та відкритість.
Кам’янське управління нагадує, що сервіс «Пульс», який покликаний подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність, усунути складнощі у спілкуванні із посадовими особами. Залишити інформацію щодо неправомірних дій та бездіяльності працівників органів ДФС та інших питань можна зателефонувавши до Контакт-центру ДФС за номером 0800-501-007 та обравши відповідний напрямок у меню інтерактивного голосового автовідповідача (4 – для залишення інформації на сервіс «Пульс»).

Працівники Львівської митниці ДФС виявили незадекларовані вироби медичного призначення вартістю понад півтора мільйона гривень

Громадянин Ізраїлю прибув у «Львів-аеропорт» рейсом зі Стамбулу. Для проходження митного контролю він обрав смугу руху «зелений коридор». Під час візуального огляду багажу в митників виникла підозра про наявність товарів, що підлягають митному оформленню та/або переміщення яких через митний кордон обмежене.
Пасажира було переведено до спеціально відведеної кімнати для проведення огляду товарів. Там, у валізі серед особистий речей було виявлено товар в обсягах, який згідно з п. 1 ст. 374 МК України перевищує неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України, – 395 шт. зубних імплантатів різних артикулів.
Під час усного опитування громадянин не повідомив про наявність таких товарів, проте визнав себе їх власником після митного огляду.
Вартість вилученого товару орієнтовно становить понад 1,5 млн грн. Остаточну вартість товарів буде встановлено додатково.
Таким чином громадянин порушив встановлений Митним кодексом України порядок проходження митного контролю в зонах спрощеного митного контролю, тобто намагався перемістити товар, що підлягає оподаткуванню при ввезенні на митну територію України.
За цим фактом складено протокол про порушення митних правил за ознаками, передбаченими статтею 471 Митного кодексу України. Товар вилучено. Справу скерують до суду.

Закарпатські митники виявили майже 31 кг героїну

На митному посту «Лужанка» Закарпатської митниці ДФС припинено контрабанду великої партії героїну.
Переміщував наркотики через митний кордон громадянин Туреччини автомобілем «RENAULT» з німецькою реєстрацією.
Формою проходження митного контролю іноземець обрав «зелений коридор». При усному опитуванні він заперечив наявність будь-яких товарів, в тому числі тих, що підлягають декларуванню, а також повідомив, що жодних прихованих від митного контролю товарів не переміщує.
Враховуючи можливі ризики, нетипові обставини, працівники митниці вивели транспортний засіб із загального потоку для проведення повного огляду. Відтак, при проведенні перевірки митники у взаємодії з працівниками Служби безпеки України та прикордонниками в підлозі автомобіля виявили спеціально розроблений тайник, в якому знаходилось 30 кг 750 г героїну.
Переміщення через митний кордон України наркотичних засобів підпадає під ознаки статті 305 Кримінального кодексу України – контрабанда наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, за що передбачена кримінальна відповідальність щодо винних та причетних до цього осіб. Такі дії караються позбавленням волі на строк до дванадцяти років.

Чернівецькі митники вилучили предмети нумізматики

Співробітники Чернівецької митниці ДФС зафіксували спробу незаконного ввезення на територію України 44 монет, виготовлених у XVIII – XX ст.ст.
Предмети нумізматичного характеру намагалась незаконно перемістити через пункт пропуску «Сокиряни-Окниця» громадянка Молдови, яка прямувала до України в якості пасажирки легкового автомобіля «Mercedes». Для проходження митного контролю громадянка обрала смугу руху спрощеного митного контролю – «зелений коридор», чим заявила про те, що переміщувані нею через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, не підпадають під встановлені законодавством заборони та обмеження щодо ввезення на митну територію України.
Під час проведення митного огляду митники виявили не задекларовані, не пред’явлені до митного оформлення, обмежені до переміщення через митний кордон України монети, які знаходилися у ручній поклажі серед особистих речей.
Серед виявленого – монети, виготовлені у 1712-1960 р.р. Одна із найдавніших монет датована 1712 роком, номіналом «Московські рубль», з гербом Царської Росії, з написом «Црь Петрь Алексеевич».
Також монети СРСР, наприклад, 1924р.в., номіналом «один полтинник», з написом «Пролетарии всех стран соединяйтесь». Крім того, монета, датована 1955 роком, номіналом «IDEUTSCHE MARK», з гербом у вигляді орла, з написом «BUNDESREPIBLIK DEUTSCHLAND».
Згідно із Законом України від 21.09.1999 №1068-XIV «Про вивезення, ввезення та повернення культурних цінностей» рідкісні монети мають художнє, історичне, наукове та етнографічне значення.
Оскільки жодних дозвільних документів на право переміщення монет через митний кордон України надано не було, співробітники митниці запровадили справу про порушення митних правил за статтею 471 Митного кодексу України. Предмети нумізматики вилучили. Їх культурна, історична цінність та вартість будуть встановлені після проведення експертизи.
Нагадаємо, санкція порушеної статті передбачає також накладення штрафу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Працівники Львівської митниці ДФС виявили незадекларовані брендові речі вартістю понад 600 тис. гривень

Цими вихідними громадянка України поверталась з Мілану у Львів. Для проходження митного контролю в пункті пропуску «Львів-аеропорт» обрала смугу руху «зелений коридор», чим засвідчила, що не везе товарів, які підлягають оподаткуванню. Але під час візуального огляду багажу в митників виникла підозра про наявність таких товарів. Сумніви митників підтвердились, коли у валізі серед особистих речей було виявлено товар в обсягах, який згідно з п. 1 ст. 374 Митного кодексу України перевищує неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України, – 59 одиниць одягу та взуття відомих брендів, серед яких CHANEL, ARMANI, GUCCI, LUIZA SPAGNOLI тощо.
Під час усного опитування громадянка не повідомила про наявність таких товарів, проте визнала себе їх власником після митного огляду. Вартість вилученого товару згідно з представленими товарними чеками – 21 583 Євро, що за курсом НБУ дорівнює 646 128 гривень.
Так, громадянка порушила встановлений Митним кодексом України порядок проходження митного контролю в зонах спрощеного митного контролю, тобто намагалася перемістити товар, що підлягає оподаткуванню при ввезенні на митну територію України.
За цим фактом складено протокол про порушення митних правил за ознаками, передбаченими статтею 471 Митного кодексу України. Товар вилучено. Справу скерують до суду.

Завдяки пильності одеських митників заблоковано введення в обіг 12 тисяч контрафактних кухонних ножів

Одеські митники виявили партію контрафактних кухонних ножів. При здійсненні митного огляду товарів, що надійшли з Китаю до Одеського порту, працівники митниці звернули увагу на невідповідність маркування товарів та інформації, заявленій в митній декларації, а також доданих до неї документів.
На пакування та безпосередньо на кухонні ножі була нанесена марка «TRAMONTINA». Товари цієї всесвітньо відомої бразильської корпорації відрізняються високою якістю, яку гарантує офіційний виробник. Але документи не містили жодної згадки, що виробником заявлених до митного оформлення товарів є компанія TRAMONTINA S.A. CUTELARIA.
Після застосування процедури призупинення митного оформлення товарів з причин підозри у порушенні прав інтелектуальної власності, представник власника марки «TRAMONTINA» в Україні підтвердив, що виявлений товар є фальсифікованим.
Правовласник та власник товару скористались можливістю, наданою статтею 402 Митного кодексу України, та домовились відновити порушені права шляхом механічного видалення позначення «TRAMONTINA» з пакування та безпосередньо товару.
Декілька днів знадобилось власнику товару, щоб у присутності представника компанії «TRAMONTINA» здійснити видалення маркування.
Після усунення ознак порушення правовласник погодив можливість введення в обіг 12 тисяч ножів, але вже без наявності на них торговельної марки.
Таким чином одеські митники виявили товари, що переміщувались через кордон з порушенням прав інтелектуальної власності та забезпечили можливість правовласнику та власнику товарів відновити права у законодавчо визначений спосіб та з дотриманням інтересів кожної сторони.
Довідково:
Статтею 402 Митного кодексу України передбачено, що у процесі здійснення митного оформлення допускається зміна ідентифікаційних знаків чи маркування на товарах або їх упаковці з метою усунення ознак порушень прав інтелектуальної власності шляхом зміни (видалення) маркування та за умови узгодження таких операцій з правовласником або на його вимогу.
Такі операції здійснюються за рахунок правовласника або інших осіб за домовленістю з ними. За результатами операцій, зазначених у частині першій цієї статті, складається акт про відсутність ознак порушення прав інтелектуальної власності, який підписується, у тому числі правовласником.


Кам’янське управління
ГУ ДФС у Дніпропетровській області
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор